Umetnine v muzeju Louvre – 5 lastnosti dobre drže
Pred kratkim sem obiskala Pariz in eden mojih glavnih namenov je bil pogledati muzej Louvre, ki je res ogromen. Želela sem videti umetnine iz časa antične Grčije, Rimljanov, Egipčanov in ostalih starih kultur, kjer je bila telesna drža zelo drugačna kot danes. Kaj me je navdihnilo in kaj sem opazila? Z vami delim nekaj fotografij in komentarjev na prikazane umetnine. Kako so se stare kulture držale drugače kot se mi v sodobnem času? Zakaj jih ni bolelo? Vabljeni k branju.
1# PRIMARNA OBLIKA HRBTENICE
Ko opazujem telesno držo ljudi, ki jih srečam, me zanima, kako je drža posameznika skladna s primarno telesno držo, ki je izredno arhetipska. Določa jo niz lastnosti, ki je skupen našim prednikov, starim kulturam sveta in vsem malčkom. Prva stvar, ki jo pogledam pri svojih strankah, je oblika hrbtenice. Koliko naklona ima posameznik v ledveno-križnem delu (L5-S1) je lahko že prvi pokazatelj vzrokov bolečin v križu. Veliko ljudi ima tam premalo krivine in medenico spodvito pod telo. Zanima me ledvena krivina, prsna in vratna krivina. Bolj, kot so te izravnane, bližje primarni obliki hrbtenice je posameznik. Ko je ledvena hrbtenica ravna in raztegnjena, bodo tudi rebra na sprednji strani telesa lepo poravnana v liniji s trebuhom (namesto, da štrlijo na ven). Zelo redko srečam posameznika s tako lepo držo, kot jo ima kip Osiris-a iz 18. stoletja.
2# POLOŽAJ OKONČIN
Tako kot kip Osiris-a ima tudi spodnja skulptura značilno postavitev rok in nog. Okončine, ki jo rotirane na ven (ang. external rotation), bodo zame jasen znak zdravja kolkov, kolen in stopal v nogah in sklepov v rokah. Ko je stegnenica (skupaj s kolenom in stopalom) obrnjena 10-15 stopinj na ven, bo medenica imela prostor, da se lahko zdravo premika. Hrbtenica pa bo lepo zložena nad medenico. V ramenskem obroču je postavitev ramen in rok tesno povezana s kapaciteto pljuč, kakovostjo dihanja in pokončnostjo prsne hrbtenice. Če moje stranke izkušajo mravljinčenje ali mrtvičenje v rokah, jih naučim preproste tehnike, ki jo učim na vsaki brezplačni delavnici. To je enostavno in učinkovito zaokroženje z rameni.
3# PREPOGIB IZ KOLKOV
Naslednja slika je ogromna umetnina (druga največja v muzeju Louvre), ki prikazuje Napoleona, ko okrona svojo ženo, 2. decembra, 1804. Naslikal jo je Jacques Louis-David. Na tej umetnini je zelo lepo opazovati, kako imajo vsi poravnane vratove. Brada je rahlo spuščena, zadaj v vratu pa je dolžina, ko jo že posebej lepo vidimo pri Napoleonovi ženi Josephine, ki kleči. Njen prepogib ne izhaja iz vratu ali hrbtenice, kar večina ljudi slabo počne, ampak iz predela medeničnega obroča. Prepogib z rotiranjem v kolkih ohranja hrbtenico zdravo in močno, mišice nog pa lepo razteza.
4# DOBER PREPOGIB NAZAJ
Prepogib nazaj je napredna tehnika, ki jo uči Gokhale metoda. Zahteva zelo dobro sidranje reber in veliko gibljivost v L5-S1 delu hrbtenice. Na detajlu slike Parnassus (Mars in Venus) iz leta 1497, avtorja Andrea Mantegna, lahko opazimo, kako se nekaj plešočih muz nagiba nazaj. Čeprav je položaj njihovih glav dokaj fluiden, pa so hrbtenice ravne, zadnjice pa lepo zadaj. Predvsem muza v olivni obleki me navdušuje s svojim zdravim položajem telesa in čudovitim nagibanjem nazaj.
5# MIŠIČNA MASA
Večina kipov v muzeju v Louvre ima lepo poudarjene mišice, ki so pri dobri telesni drži v optimalnem položaju za dobro uporabo in krepitev. Kip Pugilistes iz leta 1782 od Agostino Penna, prikazuje 2 bojevnika z izklesanim telesom. Kanal hrbtenice desnega bojevnika je enakomerno globok, v zgornjem delu hrbta pa je v boju rama potisnjena rahlo naprej. Položaj medenice obeh bojevnikov je v anteverziji, kar omogoča zadnjici, da je lahko zelo razvita. Na temeljnem tečaju Gokhale metode mišice zadnjice najbolj krepimo z dobro hojo, mišice trebuha in trupa pa z aktivno uporabo notranjega steznika. Moja izkušnja z dobro telesno držo je, da vodi v lepše in bolje oblikovane mišice, saj telo z vsakodnevnimi dejavnostmi krepimo, raztezamo in sprostimo na naraven način.
Upam, da ste v tem kratkem sprehodu skozi muzej Louvre uživali in, da so vas umetnine navdihnile za izboljšanje svoje telesne drže.
Držite se dobro!
Napisala: Sabina Blumauer, učiteljica temeljnega tečaja Gokhale metode