Hernija diska in neoperativna odprava bolečin

Se soočate z bolečino v hrbtu, ki je posledica izbočenja ali zdrsa diska (hernije)? Potem je to članek, ki ga morate prebrati, saj vsebuje učinkovite usmeritve za samopomoč! Če nimate hernije in se vseeno soočate z bolečino, vam bo ta članek ravno tako v pomoč, saj je način odprave bolečin v hrbtu v obeh primerih enak.

Kaj je hernija diska?

Medvretenčna ploščica je sestavljena iz želatinoznega jedra in vezivnega obroča, ki je iz več plasti kolagenskega tkiva. O herniji diska govorimo, ko se to želatinozno jedro medvretenčne ploščice izlije oziroma zdrsne skozi razpoke poškodovane vezivne ovojnice in pritisne na hrbtenjačo (živčevje). Hernija diska je resna poškodba, predvsem pa je boleča. Pogosto se priporoča operativni poseg, vendar to ni edini način zdravljenja in obstajajo učinkoviti neoperativni pristopi za izboljšanje stanja. Pri herniji diska je potrebno hitro ukrepati, predvsem, če je bolečina huda. Dolgoročno prenašanje večje bolečine, namreč vodi v poškodbe živcev in nepovratne spremembe.

Kako pride do poškodbe diska?

Do hernije diska pride najpogosteje med 25. in 45. letom starosti, pri diskih, ki so dobro hidrirani. Najpogosteje se to zgodi zjutraj, ko ima ploščica večjo prostornino. Razlog je lahko nenaden gib, dvig bremena, kihanje, sunkovito obračanje, vstajanje iz postelje, preobremenitve, genska nagnjenja k oslabljenemu vezivnemu tkivu itd. Pogoj za hernijo diska je poškodovana vezivna ovojnica, ki pa je pred nastankom hernije pogosto že načeta in oslabljena. 

Na zdravje vezivnih ovojnic opazno vpliva naša telesna drža. Slaba, sključena ali prisilna telesa drža povzroča večje tveganje za poškodbo, saj ne spoštuje naravne arhitekture našega telesa in to na hrbtenico vrši nenaravne pritiske. Ti pritiski se kopičijo, stalno stisnjena hrbtenica pa vodi v hitrejše degenerativne spremembe in mikro poškodbe veziv. Le majhen dodaten pritisk je potreben, da pride do poškodbe.

https://www.pinterest.at/pin/811492426595696302/

Zanimivo je, da so v določenih delih sveta (npr. Bhili pleme v Indiji) diski 50. letnikov taki kot 20. letnikov in da znakov degenerativnih sprememb skoraj ni!

Funkcija diskov

Funkcija diskov je blaženje vibracij, amortizacija gibanja in prenosov teže na hrbtenico. Sami diski niso oživčeni in prekrvavljeni, zato hranila dobijo iz svoje okolice. Ko vdihnemo, se prostor med vretenci poveča in disk lahko vsrka hranila iz okolice. Ko pasivno ali aktivno podaljšamo hrbtenico, se zgodi enako. Za ohranjanje zdravja diskov in zaščite pred degenerativnimi poškodbami, je nujno, da hrbtenici dajemo primeren razteg in dober, pokončen položaj.

Kako hrbtenico pravilno rategniti?

Glede na naše izkušnje (učiteljev Gokhale metode), je pri herniji diska najbolj učinkovito nežno in pravilno raztegovanje hrbta. To pri Gokhale metodi počnemo s sedenjem z raztezanjem, ležanjem z raztezanjem in pa notranjim steznikom. Vsaka od teh tehnik gradi v smer razmikanja vretenc in dajanja prostora diskom, da se iz stisnjenega stanja pomaknjejo nazaj v razbremenitev. V kolikor imate hernijo, preizkusite te tehnike čim prej in z občutkom! Kakšni so rezultati? V nekaterih primerih je prišlo do naravne reabsorpcije tkiva, vsekakor pa te tehnike nudijo olajšanje pritiska izbočenega diska na hrbtenjačo in živce, ki izhajajo iz nje. To je vsekakor najboljši začetek in osnova, preden začnemo spreminjati tudi naklon medenice. Najprej dober razteg, podaljšanje hrbtnih mišic in šele nato spreminjanje oblike!

Sedenje z raztegom!

Ležanje z raztegom!

Razteg z notranjim steznikom! (kliknite zgornjo sliko za navodilo)

Zgodbe o uspehu in odpravi bolečin

Kar nekaj zgodb o učinkih raztega hrbtenice, je opisanih v knjigi Rešite se bolečin v hrbtu v osmih korakih, avtorice Esther Gokhale. Dve sta podani v nadaljevanju:

“Ko je postala bolečina neznosna, sem preživel od 1-10 dni leže v postelji, jemal protibolečinska zdravila, mišične relaksante in preklinjal svoje šibko in pretežko telo. Odkar sem se pred 10 leti udeležil tečaja pravilne drže, se hude bolečine v hrbtu ne pojavljajo več in sem sposoben majhne bolečine takoj olajšati s katero od Estherinih preprostih tehnik. Nič več tablet proti bolečinam, nič več mišičnih relaksantov.” Grant Barnes, direktor Stanford University Press.

“Z bolečinami v hrbtu sem se spoprijemal več kot 30 let in želim si le, da bi spoznal Esther Gokhale veliko prej. Kljub preizkušanju različnih konvencionalnih in alternativnih načinov zdravljenja, vključno z operacijo, sem imel nenehne bolečine v hrbtu in bil veliko, veliko dni oslabel. Esther je prva, ki mi je resnično pomagala. Njena metoda glede drže je neprecenljiva.” Mark Tuschman, fotograf.

Povzetek

Hernija diska je lahko huda poškodba in v določenih primerih je operacija neizogibna. V veliko primerih pa se operaciji lahko izognemo s tem, da začnemo hrbtenico pravilno podaljševati pri sedenju, ležanju in gibanju. Za vsako od teh dejavnosti obstaja tehnika Gokhale metode in učinki olajšanja in odprave bolečin so pogosto takojšnji. Ravno tako so ti načini podaljšanja hrbta ključni za odpravi katerihkoli bolečin v hrbtu, zato jih je vredno preizkusiti in uporabljati. V članku je bilo opisano, kako hrbet varno podaljšati. Vabljeni k implementaciji! Nežno in vztrajno. V primeru, da potrebujete pomoč, pa stopite v stik z menoj!

Sabina Blumauer, učiteljica Gokhale metode

Knjiga - Rešite se bolečin v hrbtu

Rešite se bolečin v hrbtu v osmih korakih!

Kliknite spodnji gumb in si prenesite brezplačno poglavje iz knjige! Spomnite se, kako je bilo, ko vas ni bolelo!

ŽELIM BREZPLAČNO POGLAVJE!
2020-05-11T08:51:30+00:00

Veseli bomo komentarjev