Izognimo se krivemu hrbtu!

V začetku leta sem za Inštitut za neodvisnost pisala o pomembnem temelju zdravega in uravnoteženega življenja – o naši telesni drži! Zakaj se je dobro izogniti krivemu hrbtu? Preberite v nadaljevanju.

Vstopili smo v novo leto in marsikdo od nas si je zadal zaobljube in cilje, ki jih želi v tem letu uresničiti. Morda so te želje usmerjene v več pozitivne motiviranosti, lastne kreativnosti, samozavesti in dobrih odnosov? Zelo verjetno pa si je marsikdo zaželel in zadal tudi več zdravja.

Zdravja nikoli ne more biti preveč! Brez zdravja je težko biti ustvarjalen in uspešen na katerem koli področju. Brez zdravja smo težko srečni. V tem prispevku si zato poglejmo, kaj lahko storimo, da naše življenje ne bo imelo »krivega hrbta«, temveč pokončnega in močnega!

Za izboljšanje splošnega zdravja nujno potrebujemo zdravo hrbtenico!

Vsi vemo, da nam kriva hrbtenica nikakor ne koristi. Vpliva na vse nivoje našega zdravja – fizičnega, psihičnega in duhovnega. In kako to dejansko vpliva na nas? Sključena telesna drža se nanaša na medenico zvito pod telo (sedenje na trtici) in ramena sključena naprej. Taka telesna drža povzroča tveganje za poškodbe hrbtenice in hrbteničnih živcev, tveganje za nepotrebne bolečine, težave z organi v trebušni votlini, pospešeno sesedanje hrbtenice v starosti itd. Seveda pa ne moremo zanemariti niti psihičnega in duhovnega vidika vpliva na zdravje. Pokončna hrbtenica nam daje več psihične moči, bistrosti, samozavesti in pretočnosti. Pokončnost nas dvigne nad težave v življenju. Pokončnost nas zdravi!

Mnogo od vas se je verjetno že ob besedi pokončnost takoj vzravnala. Je res? Verjetno pa se bo do konca tega prispevka zgodilo, da boste zopet zlezli skupaj. Zato je ključno, da imamo znanje o tem, kako se pravilno držati. V naši kulturi žal tega znanja primanjkuje, zato si bomo pogledali, kako se držijo majhni otroci, kaj so vedeli naši predniki in kaj še vedno vedo o naši primarni telesni drži stara ljudstva po svetu.

Primarna telesna drža otroka

Pokončna telesna drža ni prisilna in ni vojaška.

Dviganje reber in glave ni tisto, kar bi nas podpiralo. Naša primarna telesna drža vsebuje sledeče karakteristike: ko stojimo, je težišče pretežno na masivni peti, stopala so v obliki fižola, medenica je rahlo nagnjena naprej, rebra so v liniji s trebuhom, vrat je zadaj poravnan z linijo hrbtenice in brada približana prsnemu košu.

Na fotografiji vidimo, kako izgleda primarna telesna drža majhnega otroka, hrbtenica v obliki črke J. (Avtorica slike: Esther Gokhale)

Pokončna telesna drža je sproščena.

To lahko na primer pri sedenju dosežete zelo preprosto. Večjo brisačo zložite v obliko zagozde in se na njo usedite tako, da bo pod vašo medenico. Uporabite lahko tudi rob stola. Pomembno pri tem je, da vam »zagozda« medenico nagne rahlo naprej. Naklon ne sme biti prevelik in povzročati neudobja. Pustite, da se noge odprejo s koleni navzven. Če ste se namestili dobro, se lahko v telesu popolnoma sprostite, saj vas namesto mišic zdaj pokonci drži dobro postavljena medenica in vretenca zložena v liniji nad njo. Spodnja slika prikazuje, kako slaba postavitev medenice vpliva na sključeno sedenje (levo) in kako dobra postavitev medenice vpliva na sproščeno in pokončno sedenje (desno). Tako sedenje lahko uporabljate, če nimate hernije diska na predelu L5-S1. Če hernijo na tem mestu že imate, je potem bolje, če začnete s sedenjem v naslonjalu s tehniko sedenja z raztezanjem.

Primarna telesna drža

Sključena telesna drža je torej povezana s pomanjkanjem znanja, veščin in napačnimi asociacijami, ki jih imamo ob besedah »drži se pokonci«. Za odpravo te težave zato nujno potrebujemo kakovostno znanje in ozaveščanje! Mnogo več takih in drugačnih smernic za učinkovito pokončno držo, tudi tehniko sedenja z raztezanjem, najdete v celostnem priročniku Rešite se bolečin v hrbtu v osmih korakih avtorice Esther Gokhale. V živo pa se lahko del tega naučite na brezplačnih delavnicah v Ljubljani ter po naročilu drugod po Sloveniji. To znanje vam lahko pomaga do večjega splošnega zdravja in bo tako korak bližje k izpolnitvi novoletnih zaobljub!

Brez dobre telesne strukture ni zdravega gibanja. Zato stopimo v novo leto s pokončno telesno držo, pokončnim in sproščenim sedenjem in nasmehom na obrazu! Bodimo zdravi, bodimo pokončni!

Srečno!

Knjiga - Rešite se bolečin v hrbtu

Rešite se bolečin v hrbtu v osmih korakih!

Kliknite spodnji gumb in si prenesite brezplačno poglavje iz knjige! Spomnite se, kako je bilo, ko vas ni bolelo!

ŽELIM BREZPLAČNO POGLAVJE!
2018-08-20T07:56:17+00:00

Veseli bomo komentarjev